Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Mode med mening.

28. oktober 2021 kl. 19:30 - 21:30

Kviner fra peru der laver sjal

Marianne Gorridsen vil fortælle om sit besøg på et lille familie ejet strikkeri i Peru og hendes bæredygtige og socialøkonomiske koncept Mode Med Mening.

Salget af strikkollektionen i Danmark støtter jobs i produktionen i Peru, et U-land og et af verdens fattigste lande.

Det lækre strik er fremstillet i 100% baby alpaca på et lille familieejet strikkeri i Peru, og på gamle genbrugte håndstrikkemaskiner fra europa laver kvinderne smukke kollektioner som er syet sammen i hånden og forsynet med håndbroderi og håndhæklede kanter.

Peruanerne er stolte folk, som gør sig umage med deres håndværk, og deres håndværksmæssige traditioner har rødder langt tilbage til de stolte inkaer.

Der vil være mulighed for at købe eller bestille fra kollektionen fra Peru på aftenen.

Mad:

Det vil være muligt at spise dagens ret på kroen kl. 18.00 til 165,- kr. pr person.

Pris:

Arrangementet er gratis for medlemmer, ikke medlemmer er meget velkomne til 50 kr. pr. person.

Tilmelding:

Lukket, men kontakt gerne Marianne på 2339 3727